Menu

Aarhus 2017 Europæisk kulturhovedstad

  • Afsender: Aarhus Kommune og Region Midtjylland
  • Periode: 2017
  • Målgruppe: Beboere og besøgende i forbindelse med Aarhus 2017
  • Nøgleord: Wayfinding

I 2017 var Aarhus og Region Midt europæisk kulturhovedstad. I den forbindelse var der events og arrangementer på tværs af hele regionen igennem hele året. Det gav en masse gæster og turister fra nær og fjern, og Aarhus 2017 blev set som en stor succes.

De mange arrangementer stillede store krav til arrangørerne bag Aarhus 2017. De skulle sikre underholdende og velorganiserede events for alle og samtidig sikre en god infrastruktur, så alle gæster både kunne finde rundt i byen og frem til deres specifikke destination.

Aros Kommunikation stod bag wayfinding-elementerne kort og skilte, som hjalp de mange gæster på rette vej, og som informerede om alt fra omkørsler og parkering til toiletter og handicapramper.

Elementerne blev lavet ud fra Aarhus 2017 grafiske stil og fulgte nogle væsentlige regler:

– De skulle kunne forstås intuitivt
– De skulle udelukkende vise det relevante for at kunne finde vej

Alt unødig information, som kunne forvirre modtageren, skulle udelades.

RELATED WORK