Menu

Aarhus bremser for gult

  • Afsender: Aarhus Kommune
  • Periode: 2018
  • Målgruppe: Bilister i Aarhus
  • Nøgleord: Outdoorkampagne, SoMe, PR

161.000 bilister kører hver dag over for gult i Aarhus Kommune, og det skaber farlige situationer.

Aarhus Kommune vil gøre op med holdningen om, at det er okay at køre over for gult. Derfor har kommunen i flere år kørt kampagner med budskabet “Aarhus bremser for gult”. Formålet er at reducere farlige gul- og rødkørsler samt at skabe opmærksomhed, refleksion og debat.

Aros Kommunikation har udviklet denne trafikkampagne, som blev gennemført i to runder – en i foråret og en i efteråret 2018. Indsatsen indebar et samarbejde med politiet om øget kontrol i kampagneugerne og et samarbejde med Aarhus Letbane om eksponering af kampagnemateriale.

Kampagnen bestod desuden af asfaltgrafik, abribuser i byrummet, en presseindsats samt video og opslag til de sociale medier. Den samlede indsats har bevirket, at 75% har kendskab til kampagnen i 2018.

RELATED WORK