Menu

Bliv Set I Mørket

  • Afsender: Skanderborg Kommune
  • Periode: 2018
  • Målgruppe: Trafikanter i Skanderborg Kommune
  • Nøgleord: Informationskampagne, skolekampagne, oplysning

Bliv Set i Mørket sætter fokus på vigtigheden af lys, reflekser og pangfarver i trafikken, så især de bløde trafikkanter træder tydeligere frem i de mørke måneder. Kampagnen bestod af refleksevents på tre skoler, uddeling af reflekser til alle skolebørn i kommunen, en tegnekonkurrence for alle 4.klasser, outdoor, SoMe, og en pressemeddelelse.

Bliv Set i Mørket vil blive gentaget i 2019.

Historien bag:

Samarbejdet mellem Skanderborg Kommune og Aros Kommunikation startede i 2012 med kampagnen De Ualmindelige. Den handlede om at styrke skolebørnenes selvtransport til og fra skole. Det er en kampagne, som i dag er blevet en paraply for al kommunikation om selvtransport til skolerne i Skanderborg Kommune.

Skanderborgs De Ualmindelige står både for egne kampagner, men samarbejder også med nationale cykel- og trafikkampagner såsom Alle Børn Cykler og Lys på med Ludvig. Da sidstnævnte kampagne i 2018 blev aflyst, besluttede Skanderborg Kommune sig for at lave sin egen reflekskampagne. Sammen med Aros Kommunikation blev det til Bliv Set i Mørket.

RELATED WORK