Menu

Brems for gult

  • Afsender: Aarhus Kommune
  • Periode: 2018-
  • Målgruppe: Brugere i alderen 18-60+
  • Nøgleord: Video, sociale medier, outdoorkampagne, PR

Det kan have farlige konsekvenser at køre over for gult lys – både for os selv og andre trafikanter. Derfor har vi i flere år hjulpet Aarhus Kommune med at skabe opmærksomhed, refleksion og debat om emnet, for i sidste ende at nedbringe antallet af gul- og rødkørsler.

Den seneste indsats bestod af en video, et kampagnesite, asfaltgrafik, abribuser i byrummet, en presseindsats og opslag til sociale medier. Derudover blev budskabet eksponeret på Letbanen og Østjyllands Politi havde øget kontrol i kampagneugerne.

Kampagnevideoen havde fokus på de dårlige undskyldninger, som politiet må lægge ører til, når de stopper trafikanter, der kører over for gult eller rødt lys. Det skulle få seerne til at reflektere over deres egne dårlige undskyldninger og den dertilhørende uhensigtsmæssige adfærd.

Forskellige samarbejdspartnere delte videoen på deres Facebook-sider, blandt andet FDM og Østjyllands Politi. Alene på Aarhus Kommunes egen side blev videoen set af knap 192.000 unikke brugere, hvoraf 43,1% så videoen til ende.

Læs mere om kampagnen her: https://bremsforgult.aarhus.dk/

RELATED WORK