Menu

Brems for gult

  • Afsender: Aarhus Kommune
  • Periode: 2013, 2014
  • Målgruppe: Bilister i Aarhus
  • Nøgleord: Outdoorkampagne, PR, ambassadørstrategi

Når trafiklyset skifter til gult, betyder det stop, men frem for at flytte foden til bremsen træder mange i stedet lidt ekstra på speederen. Der er nemlig en udbredt holdning om, at det er helt OK at køre over for gult, og det resulterer i, at mange ender med at køre over for rødt.

Den holdning vil man gerne til livs i Aarhus. Derfor har kommunen ad flere omgange kørt kampagnen ”Aarhus bremser for gult lys. Gør du?”. I løbet af kampagnen vises budskabet i medier tæt på selve trafikken, lige som en række af de virksomheder, der har mange biler på de aarhusianske veje, er involveret som ambassadører. Mere end 1.000 biler kører rundt med kampagnebudskabet over en to ugers periode, hvor også politiet støtter op med øget kontrolindsats.

Aros Kommunikation har udviklet kampagnen, stået for rekruttering af ambassadører og gennem en PR-indsats sikret massiv presseomtale. Det har bevirket, at hele 83 procent har kendskab til kampagnen i 2014.

RELATED WORK