Menu

Cool med hjelm

  • Afsender: Skanderborg Kommune
  • Periode: 2013
  • Målgruppe: Elever på 7.-9. klassetrin
  • Nøgleord: SoMe, brugerinvolvering, strategi

Det er ualmindeligt sejt at køre med hjelm. Det er i hvert fald en holdning, Skanderborg Kommune gerne vil indprente hos de unge for at få flere til at bruge cykelhjelm. Men når man først kommer op i de største klassetrin, er der en tendens til at gå mere op i udseende end i trafiksikkerhed.

Svaret er en ung-til-ung kampagne, der gennem brugerinvolvering af eleverne i 7.-9. klassetrin i Skanderborg skal være med til at ændre de unges holdning til at bære hjelm. Ved at aktivere eleverne er de unge selv med til at promovere cykelhjelmen som en cool attribut.

Aros Kommunikation har udarbejdet ideen bag kampagnen, der er bygget op omkring en konkurrence på de sociale medier. “Cool med hjelm” er markedsført gennem annoncering på Facebook, distribution af plakater og flyers samt PR rettet mod lokale medier.

RELATED WORK