Menu

Cykelbranding i Hjørring Kommune

  • Afsender: HjørringKommune
  • Periode: 2016
  • Målgruppe: Nuværende og potentielle cyklister
  • Nøgleord: Cykelbranding

Højt mod nord i Hjørring bliver der cyklet igennem, og det vil kommunen gerne sætte fokus på i ønsket om at få endnu flere til at tage cyklen. Aros Kommunikation fik derfor til opgave at udvikle en særlig identitet for cykling i Hjørring Kommune, som i fremtiden skal fungere som platform for al cykelkommunikation. Derudover skal det særlige cykelbrand benyttes som afsender ved alle cykelrelaterede projekter.

Aros Kommunikation har udviklet brandidentiteten for cykling samt rådgivet om, hvordan kommunen anvender brandet på en måde, der skaber størst mulig effekt. Ønsket fra Hjørring Kommune var, at cykelidentiteten i særlig grad henvender sig til børn og skoleelever. Derfor valgte vi at etablere et brandkoncept med en indbygget opfordring, der frem for mere diffuse begreber som ’cykelby’ er let at afkode: ”Op på cyklen Hjørring”.

”Op på cyklen” blev lanceret den 27. august 2016 i Vrå i Nordjylland i anledning af indvielsen af en ny cykelsti. Her fik alle børn udleveret en trafikvest, som vi havde fået produceret til eventet og til fremtidig brug i øvrige branding-aktiviteter.

 

RELATED WORK