Menu

Cykelduellen

  • Afsender: Randers Kommune
  • Periode: 2019
  • Målgruppe: Cykelambassadører i Randers Kommune
  • Nøgleord: Kampagnekoncept, video, intranet, rekruttering

Det er sjovt, sundt og miljøvenligt at give kollegaerne baghjul! Siden maj 2019 har Randers Kommune og Regionshospitalet kæmpet om at nedlægge flest kilomenter på den tohjulede til og fra arbejde.

Cykelduellen sætter fokus på alle goderne ved at cykle, men det er svært at ændre vaner. For at sikre en effektiv adfærdsændring har Aros Kommunikation været med til at udvikle kampagnekoncept, en rekrutteringsplan og video-content til de to virksomheders intranet. Som en del af kampagnen låner deltagerne elcykler, cykeltøj og bliver tilbudt gratis sundhedstjek. Der er desuden kommet nye cykelstier og flere parkeringsmuligheder til cykler i Randers Kommune.

Kampagnen er blevet modtaget med bred opbakning fra de ansatte. Cykelambassadør Maya Vivendel har mærket engagementet ved, at det har været så nemt at skaffe holddeltagere. På det personlige plan har hun taget projektet til sig i en sådan grad, at bilen er solgt, og cyklen er nu fast transportmiddel.

Se mere om projektet her: https://www.tv2ostjylland.dk/nyheder/02-09-2019/22/cykelfight-i-randers-hospitalet-vs-kommunen

RELATED WORK