Menu

Kilometerkampen

  • Afsender: Aalborg Kommune
  • Periode: 2013
  • Målgruppe: Pendlerbilister
  • Nøgleord: Gamification,brugerinvolvering, direct mails

I forbindelse med Aalborg Kommunes bæredygtighedsfestival 2013 gik startskuddet også til kilometerkampen – en kampagne, der skal få flere pendlende bilister til at springe på cyklen. I Aalborg ser man nemlig cyklen som en central del af løsningen på byens miljømæssige udfordringer og trængselsproblemer, lige som den er med til at forbedre borgernes sundhed.

“Spring på!”-kampagnen er bygget op om en konkurrence, hvor deltagerne dyster om flest tilbagelagte kilometer på cykel. Helt central for kilometerkampen er app’en OntheMove, der registrerer dine cykelture ved at tracke tid, distance og fart. Alle data uploades til en hjemmeside, hvor cyklister kan følge med i egne ture og holde øje med en rangliste.

Kampagnen er udarbejdet af Aros Kommunikation i samarbejde med VEKSØ Mobility og Attention8. Aros Kommunikation har desuden håndteret kampagnens markedsføring på bæredygtighedsfestivalen samt via direct mails til udvalgte virksomheder.

RELATED WORK