Menu

Kongeruterne

  • Afsender: Seks kommuner: Gribskov, Halsnæs, Helsingør, Hillerød, Fredensborg og Frederikssund Kommune i samarbejde med visitorganisationerne: VisitNordsjælland og VisitFrederikssund
  • Periode: 2017
  • Målgruppe: Borgere, sommerhusejere, turismeerhverv samt øvrigt erhversliv og relevante organisationer
  • Nøgleord: kommunikationsplan, grafisk identitet og kernefortælling

Nordsjælland har rigtig gode forudsætninger for at blive en af Europas bedste destinationer for cykelturister med sin smukke natur, lange kyststrækning, hyggelige byer og kulturelle højdepunkter.

På nuværende tidspunkt cykler hver fjerde gæst under sit besøg. Dette skal forøges, således at det er hver tredje gæst, der bruger den tohjulede under sit besøg i kongernes Nordsjælland i 2020.

De seks kommuner besluttede sig derfor for at etablere, skilte og markedsføre to nye ruter, og de bad i foråret 2017 Aros Kommunikation om at lave en kommunikationsplan.

Det startede med en grundig undersøgelse af og indsigt i målgruppen, projektets interessenter og området. På baggrund af dette blev der udarbejdet en kernefortælling og navne til de to ruter, en grafisk identitet som passede til områdets diversitet, udvalgt kontaktpunkter og udkast til materialer, rutekort og landingpage.

RELATED WORK