Menu

Nyt cykelbrand til Horsens Kommune

  • Afsender: Horsens Kommune
  • Periode: 2016-pt.
  • Målgruppe: Nuværende og potentielle cyklister
  • Nøgleord: Cykelbranding

Horsens er en by i rivende udvikling, og med fremgang og udvikling følger ofte en ændret trafikal situation. Det vil Horsens Kommune gerne tage hånd om, så bykernen bliver domineret af bløde trafikanter frem for larmende biler. Kommunen satser derfor stort på cyklen og vil gerne have endnu flere til at benytte det grønne transportmiddel. Aros Kommunikation fik derfor til opgave at etablere en kommunikationsplatform, hvis formål udelukkende er at fremme cyklisme i kommunen.

Aros Kommunikation har udviklet et cykelbrand til Horsens Kommune, som er platform for al cykelkommunikation samt fungerer som afsender i alle cykelrelaterede projekter. I designprocessen har vi taget udgangspunkt i kommunens logo – et brudt ”O” med en prik. Ved at twiste og eksperimentere med det eksisterende logo sikrer vi en forankring i det lokale, som skaber en større genkendelighed hos kommunens borgere og gør det tydeligt, at det handler om ’cykelkommune’.

RELATED WORK