Menu

Smart Mobilitet

  • Afsender: Smart Mobilitet finansieret af Aarhus Kommune og Trafikstyrelsen
  • Periode: 2014 – pt.
  • Målgruppe: Aarhusianerne
  • Nøgleord: Kampagner, co-creation, dialog, identitet

Aarhus vækster. Flere borgere og virksomheder kommer til, og nye bydele opstår. Det er en positiv vækst, men det sætter infrastrukturen under pres. Smart Mobilitet  har til formål at indsamle viden og ændre trafikale vaner i Aarhus for at skabe bedre fremkommelighed og et bedre byliv.

I et rullende laboratorium kører Smart Mobilitet derfor rundt på gaden for at undersøge trafikadfærd og samtidig gå i dialog med og inddrage aarhusianerne i fremtidens transportvaner.

Aros Kommunikation har hjulpet med at udarbejde Smart Mobilitets identitet; fra payoff og kernefortælling til Q&A, udstillingsmaterialer m.m. Som led i Smart Mobilitets innovationsprojekt har vi desuden udviklet en delebilskampagne i Ø-gaderne og stillet OnTheMove-app’en til rådighed for øvrige cykelkampagner.

RELATED WORK