Menu

Spacey fra Cyklos

  • Afsender: Frederiksberg Kommune
  • Periode: 2011
  • Målgruppe: 0.-5. klasse
  • Nøgleord: Gamification, task force, brugerinvolvering

I 2011 fik Frederiksberg besøg fra det ydre rum, da rumvæsnet Spacey gjorde sit indtog med budskabet om, hvor sjovt, sundt og sikkert, det er, at cykle på Frederiksberg.

Spacey er børnenes cykelhjælper, og han er fløjet ind for at lære skolebørn om, hvordan de skal begå sig i trafikken. Kampagnen er udtænkt af Aros Kommunikation og har til formål at få skolebørn fra 0. til 5. klasse til at cykle mere til og fra skole.

En task force af studerende indleder kampagnen ved at klæde børn og forældre på med gode råd og information om kampagnen. Forældre inddrages via infomateriale, brætspil og køreskema, hvor de hjælper børnene med at notere deres cykelture. Task forcen samler efterfølgende op på børnenes cykelaktiviteter, og eleverne støttes dermed i den adfærdsændring, som kampagnen skaber grobund for.

 

RELATED WORK