Menu

Test en elcykel

  • Afsender: Kommuner og hospitaler i Region Hovedstaden samt Odense Kommune
  • Periode: 2014 – 2016
  • Målgruppe: Bilister
  • Nøgleord: Kampagne, sampling, elcykler

For mange er fem kilometer den øvre grænse, når man vælger, om man vil cykle på arbejde eller ej. Med en el-cykel kan man imidlertid skubbe den grænse, så også ture på 10, 15 eller 20 km bliver overskuelige.

Otte kommuner og otte hospitaler i Region Hovedstaden samt Odense Kommune er gået sammen om at tilbyde i alt 1.700 bilister at teste en elcykel i tre måneder. Målet er at få flere bilister til at skifte til cyklen på de længere ture. Tesen er, at tre måneder på en elcykel er nok til at omvende bilisterne.

Aros Kommunikation har i samarbejde med VEKSØ Mobility udarbejdet kampagnematerialer i form af plakater, flyers og bannere samt udviklet app’en ONtheMOVE, som cyklisterne tracker deres ture med.

 

RELATED WORK