Menu

Vil du ha’ en hovedrolle?

  • Afsender: Ballerup Kommune
  • Periode: 2010
  • Målgruppe: Medarbejdere i Ballerup Kommune
  • Nøgleord: Ambassadørstrategi, visuel identitet, PR

I Ballerup Kommune vil man gerne have flere voksne cyklister til at bruge cykelhjelm. I første omgang fokuserer man på kommunens egne medarbejdere, da man gerne vil have dem til at gå forrest og fungere som rollemodeller for kommunens borgere.

Alle ansatte i Ballerup Kommune har i kampagneperioden fået tilbudt en gratis specialdesignet cykelhjelm. De medarbejdere, der takker ja hertil, forpligter sig samtidig til at tale med minimum ti kollegaer om brugen af hjelm.

Ved at udnævne en række ambassadører skaber kommunen grobund for en indsats, der kan brede sig ud til borgerne i Ballerup. Aros Kommunikation står bag konceptplakat, flyers, design til hjelme, roll-ups, kampagnewebsite og PR-indsats.

RELATED WORK